Šajā komentārā tiks aplūkots administratīvo tiesu viedoklis par nodokļa apmēra pamatotības pārbaudi ar mērķi noteikt reformatio in peius pieļaujamības un pamatotības metodi, kas jāizmanto iestādēm un tiesai. Reformatio in peus princips nozīmē, ka iestādei, pieņemot galīgo lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu, ir tiesības noteikt administratīvā akta adresātam, kurš šo administratīvo aktu apstrīdējis, nelabvēlīgākas tiesiskās sekas nekā apstrīdētajā administratīvajā aktā.
Dipl.iur. Edgars Hercenbergs
|
Šajā komentārā tiks aplūkots administratīvo tiesu viedoklis par nodokļa apmēra pamatotības pārbaudi ar mērķi noteikt reformatio in peius pieļaujamības un pamatotības metodi, kas jāizmanto iestādēm un tiesai. Reformatio in peus princips nozīmē, ka iestādei, pieņemot galīgo lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu, ir tiesības noteikt administratīvā akta adresātam, kurš šo administratīvo aktu apstrīdējis, nelabvēlīgākas tiesiskās sekas nekā apstrīdētajā administratīvajā aktā. Rakstā autors komentē tiesisko regulējumu, aplūkojot arī tiesību zinātnes atziņas un darbu noslēdzot ar komentāriem par tiesu praksi.
Reformatio in peius Administratīvā procesa likumā
[1] Administratīvā procesa likuma (turpmāk – APL) 81.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Mēnesī - tikai 9,99 eiro; vēl izdevīgāks - gada abonements. Piedāvājam trīs abonementu veidus!
Abonentu ieguvumi:
- Neierobežota pieeja arhīvam - 24 h/7
- Vairāk nekā 16 000 rakstu un 1800 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas - piezīmes, citāti, mapes