ŽURNĀLS

1. Aprīlis 2003 /Nr.13 (271)

Par administratīvās piespiešanas tiesisko reglamentāciju

Par administratīvās piespiešanas tiesisko reglamentāciju

Mag. iur. Modris Žeivots, LPA Policijas tiesību un speciālās taktikas katedras asociētais profesors

ZEIVOTS.JPG (12584 bytes)
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Referāts zinātniski praktiskajā konferencē “Administratīvo sodu procesa likumprojekts (problēmas un risinājumi)” Rīgā 2003. gada 20. martā

No visiem administratīvās ietekmēšanas līdzekļiem, kurus atbilstoši savai jurisdikcijai ir tiesīgas veikt attiecīgas valsts vai pašvaldību iestādes administratīvo pārkāpumu gadījumos, sevišķu vietu ieņem administratīvā aizturēšana, personas apskate, mantu apskate, mantu un dokumentu izņemšana un vairāki citi pasākumi

Visi šie līdzekļi tiek piemēroti, lai nodrošinātu tiesisko kārtību.

Iepazīstoties ar Administratīvo sodu procesa likumprojektu, radās dažas pārdomas, par kurām runāšu tālāk. Arī šīs konferences uzdevums ir diskutēt par šiem jautājumiem un mēģināt ar likumprojekta palīdzību ieviest tādas normas, kuras būtu reāli izpildāmas, lai tās nepārkāptu cilvēka tiesības, vienlaikus nenostādot pašus tiesību aizsardzības iestāžu darbiniekus divdomīgās situācijās.

Lasot likumprojektu, redzams, ka galvenās problēmas saistās ar šo tiesību normu interpretāciju un līdz ar to – arī praktisku lietošanu. Piemēram, kas ir administratīvā aizturēšana un ar ko tā atšķiras no pārkāpēja atvešanas? Vai jau šobrīd esam gatavi atteikties no pieaicināto institūta, kas ir pieaicinātais, kādas ir viņa tiesības un pienākumi? Vai jebkura persona drīkst būt pieaicinātais? Ko nozīmē – atvest piespiedu kārtā? Kā tas procesuāli noformējams? Kas veic šo piespiedu atvešanu? Kāds ir šīs piespiedu kārtā atvedamās personas tiesiskais stāvoklis?

Šie un citi jautājumi gaida precīzāku skaidrojumu un to var izdarīt tikai pats likumdevējs. Arī Administratīvo sodu procesa likumprojekta (tālāk– projekta) darba grupas uzdevums ir izstrādāt visiem saprotamu un plaši lietojamu likumprojektu.

Nedaudz pieskaršos atsevišķiem ietekmēšanas līdzekļiem.

Ar ietekmēšanas līdzekļiem, kurus tiesību aizsardzības iestādes, arī citas institūcijas ir tiesīgas piemērot, lai nodrošinātu lietvedību administratīvo pārkāpumu lietās, saprotam specifisku, administratīvi tiesisku piespiedu līdzekļu lietošanu ar nolūku radīt nepieciešamos apstākļus, lai pārkāpējs tiktu saukts pie administratīvās atbildības.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Izsludinātie likumi
Dienas un darbi
Rita Belousova
Augstākā tiesa izglītojas Eiropas tiesībās
Klāt juridiskās literatūras plauktā
Vai juristiem patīk joki par juristiem
AUTORU KATALOGS