ŽURNĀLS

8. Aprīlis 2003 /Nr.14 (272)

Par administratīvās piespiešanas tiesisko reglamentāciju

Par administratīvās piespiešanas tiesisko reglamentāciju

LPA Policijas tiesību un speciālās taktikas katedras asociētais profesors Mag. iur. Modris Žeivots:

Nobeigums.

Sākums “JV” Nr.13, 1.04.2003.

ZEIVOTS.JPG (12584 bytes)
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Autors gan iebilst un atbalsta Satiksmes ministrijas viedokli (ministriju viedokļu saskaņošanas apkopojums), ka par jebkuru satiksmes noteikumu pārkāpšanu nav pamatojuma piemērot administratīvo aizturēšanu. Tas pats attiecināms uz pārkāpumiem vides aizsardzības un dabas resursu izmantošanas pārkāpumu gadījumos. Līdz ar to nepieciešams precizēt projekta 26.panta 2.punkta 1.apakšpunktu. Šeit gribētu piekrist Iekšlietu ministrijas izteiktajam priekšlikumam (ministriju viedokļu saskaņošanas apkopojums), to nedaudz pārveidojot, un noteikt, ka “administratīvā aizturēšana ir adresāta pārvietošanās brīvības īslaicīga ierobežošana. To veic policija, Valsts robežsardze, muitas iestādes, bet likumā noteiktajos gadījumos arī citas iestādes, lai noskaidrotu adresāta personību vai administratīvā pārkāpuma apstākļus, pārtrauktu administratīvo pārkāpumu, kā arī sastādītu administratīvā pārkāpuma protokolu, ja to nevar izdarīt administratīvā pārkāpuma izdarīšanas vietā”.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Gunda Ignatāne
Par dalību Globālajā tiesnešu forumā
Izsludinātie likumi
Dienas un darbi
Rūta Kesnere, Olafs Brūvers
Lai tiktu ievērotas tavas un manas cilvēktiesības
Ilmārs Bišers
Skaidrojumi. Viedokļi
Kam un kā ir tiesības administratīvi sodīt
AUTORU KATALOGS