Par ombudsmeni, līdz šim nepārstāvēto tiesību sargu
Olafs Brūvers, Latvijas Valsts cilvēktiesību biroja direktors,— "Latvijas Vēstnesim"
Foto: Māris Kaparkalējs, "LV"
Sakarā ar nesen nodibināto darba grupu, kas pārrunā jautājumu par ombudsmeņa (neatkarīgas institūcijas iedzīvotāju sūdzību izskatīšanai) izveidošanas nepieciešamību Latvijā, Valsts cilvēktiesību birojs (VCB) vēlas izteikt arī savu viedokli. Biroja pieredze sūdzību izskatīšanā liecina par to, ka daudzi jautājumi no iedzīvotāju iesniegumiem nav mūsu kompetencē. Kaut arī valstī pastāv dažādas iestādes cilvēku sūdzību un strīdu izskatīšanai, tomēr jāsecina, ka pilnībā nav nodrošināta objektīva un neitrāla lietas izskatīšanas iespēja. Piemēram, sūdzība par kādu no ministrijai pakļautu iestādi vai tās darbinieku, kā rāda VCB pieredze, parasti arī izskata attiecīgā ministrija. Bieži pat notiek kuriozi gadījumi, ka atbildi sūdzībai par kādu no ierēdņiem sagatavo pats apsūdzētais... Lielas grūtības piedzīvo cilvēki, ja viņu sūdzības skar ekonomiskas dabas un īpašumu jautājumus saistībā ar valsts institūcijām. Faktiski šādos gadījumos nav nevienas neitrālas institūcijas ārpus šīs sfēras, kas izskatītu jautājumus pēc būtības. Minēto sūdzību specifika nav arī Valsts cilvēktiesību biroja kompetencē.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes