6. Septembris 2013 / 10:19
Pirmkārt, ir skaidrs, ka pie esošā tiesiskā regulējuma, kas noteic tiesas nolēmumu šķietamu anonimizāciju (savulaik jau JV komentēju un devu piemēru, cik absurda ir nolēmumu anonimizācija), tiesu sistēmai rodas papildus slodze un izdevumi, lai izpildītu likumā noteikto.
Otrkārt, politikas veidotājiem (Saeimai un Ministru kabinetam), uzdodot jaunas funkcijas, ir jādomā arī par to, kādā veidā šīs funkcijas tiks pildītas, respektīvi, kas to darīs, kā to darīs, cik tas maksās u.tml. Šajā gadījumā, izskatās, ka par to nav tā īsti līdz galam padomāts.
Treškārt, akmens arī pašas tiesu sistēmas lauciņā. Cik zinu, tad arī tiesu sistēmas pārstāvji (tiesneši ar Tieslietu padomes, dažādu darba grupu u.tml. starpniecību) piedalās nozares politikas veidošanā. Līdz ar to likumsakarīgs jautājums, kāpēc laikā, kad tika apspriesti grozījumi likumā \"Par tiesu varu\", kas noteica visu vispārējās jurisdikcijas tiesu nolēmumu publiskošanu, netika apspriesti iepriekš minētie jautājumi un netika vērsta uzmanība uz tiem apsvērumiem, par kuriem šeit raksta tiesu darbinieks un Tiesnesis? Kāpēc netika piedāvāts atteikties no nevajadzīgās nolēmumu anonimizācijas (par piemēru var ņemt Eiropas Cilvēktiesību tiesu vai Latvijas pirmskara Senātu, kas arī savos biļetenos nolēmumus publicēja bez anonimizācijas), kas ievērojami atvieglotu nolēmumu publiskošanas funkcijas izpildi? Ieteiktu arī pašiem tiesu varas pārstāvjiem būt nedaudz aktīvākiem tiesību nozares pilnveidošanu, un varbūt tad arī nebūs post factum jāžēlojas, ka viss ir slikti, neviens neko nesaprot, cik visiem grūti. Lai veicas un gaidu pirmos publiskotos nolēmumus!