Sagaidāms, ka tehnoloģiju iespējas, tāpat kā to pavadošais normatīvais regulējums un juridiskie risinājumi, transporta uzlabošanā vēl ilgus gadus var piedzīvot izaugsmi. Sastrēgumu stundās Rīgas ielās aizvien biežāk var sastapt automašīnas ar vienu personu tajā (tas ir, vadītāju). Sabiedriskā transporta statistikas rādītāji neuzrāda pozitīvas tendences. Arvien plašāk iedzīvotāji izmanto viedtālruņus ar to sniegtajām iespējām un klasisko taksometru vietā mēdz izvēlēties Taxify vai Yandex lietotnēs pieejamos pārvadājumu pakalpojumus, saistībā ar kuriem medijos periodiski tiek apspriesti gan morāli ētiski, gan juridiski jautājumi. Ārvalstīs pieejamās lietotnes piedāvā arī kopbraukšanas pakalpojumu, kas pēc būtības atbilst kopā braukšanas sākotnējiem principiem. Latvijā šāds regulējums nav atrodams (nav ne specifiski regulēts, ne arī aizliegts). Kā liecina ārvalstu tiesu prakse, nekritiska tehnoloģiju patērēšana arī šajā sektorā var izraisīt nepatīkamas sekas.
Autopārvadājumu regulējums Latvijā
Autopārvadājumu likums kopš 2017. gada 26. oktobra paredz atsevišķu definīciju pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Likumprojekta anotācijā norādīts, ka "ar taksometru pakalpojumu rezervēšanas problēmām interneta vidē, izmantojot tādas lietotnes kā Uber, Taxify un citas, saskaras ne tikai Latvijā, bet šī problēma ir aktuāla arī citur Eiropas Savienībā".
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes