Kopīgais un atšķirīgais Eiropas Savienības un Latvijas stratēģiskas nozīmes preču eksporta kontroles regulējumā
Eiropas Savienības (turpmāk – ES) iekšienē attiecībā uz preču apriti darbojas ES vienotais tirgus. Tāpat arī ārējā tirdzniecība uz un no trešajām valstīm atrodas ES ekskluzīvā kompetencē.1 Tomēr attiecībā uz stratēģiskas nozīmes preču (militārās preces, divējāda lietojuma preces, kas izmantojamas gan militāriem, gan civiliem mērķiem, kā arī preces, kuras var izmantot nāvessoda izpildei, spīdzināšanai vai citādai nežēlīgai, necilvēcīgai vai pazemojošai rīcībai vai sodīšanai) apriti kopējie ES principi nedarbojas. Tas tiek pamatots gan ar iekšējās, gan īpaši – ar ārējās drošības apdraudējumiem, tādējādi šo preču apriti lielā mērā nosaka ES kopējās ārējās un drošības politikas elementi.