2018. gada 25. oktobrī Saeima pieņēma Administratīvās atbildības likumu1 (turpmāk – AAL), paredzot, ka tas stāsies spēkā 2020. gada 1. janvārī. Lai nodrošinātu vienotu administratīvo pārkāpumu procesu uzskaiti visās valsts un pašvaldību institūcijās, ir nepieciešams jauns tehnoloģiskais rīks – Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta informācijas sistēma (turpmāk – APAS sistēma), kuru šobrīd izstrādā Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs. Lai nodrošinātu kvalitatīvu APAS sistēmas izstrādi un ieviešanu līdz ar likuma spēkā stāšanos, ir nepieciešama nozaru likumu un uz to pamata izdoto Ministru kabineta noteikumu, kā arī pašvaldību saistošo noteikumu pieņemšana, kas attiecīgi regulē APAS sistēmas funkcionalitātes nodrošināšanu un pilnveidi, kā arī iesaistīto pušu kompetenci un atbildību.
Jāpiebilst, ka APAS sistēmas pilnveide paredz arī citu programmatūru pilnveidošanu, piemēram, Sodu reģistra programmatūras integrēšanu ar APAS sistēmu.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs norāda uz riskiem, kas liedz uzsākt AAL praktisku piemērošanu 2020.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes