2022. gada sākumā tika apstiprināta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) darbības stratēģija laika periodam no 2022. līdz 2026. gadam1 (turpmāk – Stratēģija). Šajā rakstā autori piedāvā īsu un konceptuālu skaidrojumu par Stratēģijas galvenajiem virzieniem, uzdevumiem un prioritātēm.
Ievads
Regulators ir institucionāli un funkcionāli neatkarīgs, pilntiesīgs, autonoms publisko tiesību subjekts, kas likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" un citos normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros nodrošina sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu regulējamajās nozarēs.
Pēdējais gads Regulatoram ir bijis pārmaiņu un izaicinājumu pilns. 2021. gada 1. jūlijā darbu sāka jaunā Regulatora padome, un tajā saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" padomes locekļiem pirmo reizi ir noteikti atšķirīgi pilnvaru termiņi. Tas nodrošinās pakāpeniskumu padomes sastāva nomaiņā, tādējādi nākotnē nodrošinot pieredzes un zināšanu pārnesi. 2021. gada nogalē noslēdzās Regulatora stratēģijas 2018.–2021. gadam ieviešanas posms. Izzinot regulējamo komersantu un nevalstisko organizāciju pārstāvju viedokļus, 2021. gadā arī noritēja darbs pie jaunās stratēģijas 2022.–2026. gadam izstrādes, kas tika apstiprināta ar 2022. gada 27. janvāra Regulatora padomes lēmumu, un gala versija tika arī prezentēta Regulatora Konsultatīvajai padomei 2022. gada pavasarī. Pagājušajā gadā Regulatoram nāca klāt arī jauni pienākumi un līdz ar to pieauga darba apjoms. Saskaņā ar Iepakojuma likumu Regulators noteic depozīta sistēmas dalības maksas noteikšanas metodiku,2 kā arī izvērtē šīs maksas pamatotību. Regulators kā ārpustiesas instance izskata arī domstarpības par depozīta iepakojuma apsaimniekošanas maksu.3 Lai arī dzērienu iepakojumu depozīta sistēma Latvijā sāka darboties 2022. gada 1. februārī, Regulators pagājušajā gadā strādāja pie metodikas izstrādes un apstiprināšanas. Visbeidzot, izaicinājumus ne tikai enerģētikas, bet visās regulētajās nozarēs radīja straujais energoresursu cenu pieaugums.
Lai sasniegtu Stratēģijas mērķus, Regulators ir definējis misiju un vīziju, kā arī ar visu darbinieku iesaisti Regulatora vērtības – profesionalitāti, sadarbību, atbildību un attīstību. Attiecīgi Regulatora struktūra tiek veidota, lai atbilstu misijai un vīzijai, kā arī lai sasniegtu organizācijas un nevis kāda atsevišķa darbinieka vai darbinieku grupas vērtības.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes