ŽURNĀLS Skaidrojumi. Viedokļi

12. Februāris 1999   •   Nr.5 (112)

Par Būtiņģes naftas terminālu. Tiesiskie aspekti

Par Būtiņģes naftas terminālu. Tiesiskie aspekti

Māris Lejnieks, LU Juridiskās fakultātes lektors, Latvijas Jūras tiesību asociācijas priekšsēdētājs, — "Latvijas Vēstnesim"

J1.JPG (16900 BYTES) 1967.gads. Pie Lielbritānijas krastiem avarē tankkuģis "Torey Canyon". Šis negadījums starptautiskajai sabiedrībai pirmo reizi parādīja, cik lielas galvassāpes var sagādāt šāda katastrofa. Lai arī naftas piesārņojuma problēmu sāka apspriest jau piecdesmito gadu vidū, tikai "Torey Canyon" lieta piešķīra tai augstākā līmeņa aktualitāti. Toreiz kā vispiemērotākais līdzeklis piekrastes attīrīšanai no naftas piesārņojuma tika piemērota kuģa vraka un piesārņotās piekrastes bombardēšana no gaisa. Taču Lielbritānijas valdība, šauboties par šādas bombardēšanas tiesiskumu, to atļāvās tikai nedēļu pēc katastrofas.

1978.gads. Vienpadsmit gadus pēc "Torey Canyon" katastrofas 13 jūras jūdzes no Francijas Bretaņas krastiem avarē "Amoco Cadiz". Nepalīdz kuģa glābšanas mēģinājumi, un Bretaņas piekrasti 60 jūdžu garumā piesārņo vairāk nekā 220 000 tonnu naftas.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Informācija
Par tiesu reformu. Soli pa solim
Rita Belousova
Intervija
Par Cilvēktiesību institūtu. Tā sūtību
Klementijs Rancāns
Viedoklis
Latvijas valsts nav "mūsu republika"
Notikums
Korupcija. Gan politiska, gan morāla, gan juridiska rūpe
Notikums
Par Tiesnešu konferenci
AUTORU KATALOGS