Par Būtiņģes naftas terminālu. Tiesiskie aspekti
Māris Lejnieks, LU Juridiskās fakultātes lektors, Latvijas Jūras tiesību asociācijas priekšsēdētājs, — "Latvijas Vēstnesim"
 
    1967.gads. Pie Lielbritānijas krastiem avarē tankkuģis "Torey
    Canyon". Šis negadījums starptautiskajai sabiedrībai pirmo reizi
    parādīja, cik lielas galvassāpes var sagādāt šāda katastrofa. Lai arī
    naftas piesārņojuma problēmu sāka apspriest jau piecdesmito gadu vidū,
    tikai "Torey Canyon" lieta piešķīra tai augstākā līmeņa
    aktualitāti. Toreiz kā vispiemērotākais līdzeklis piekrastes attīrīšanai no
    naftas piesārņojuma tika piemērota kuģa vraka un piesārņotās piekrastes
    bombardēšana no gaisa. Taču Lielbritānijas valdība, šauboties par šādas
    bombardēšanas tiesiskumu, to atļāvās tikai nedēļu pēc katastrofas.
1978.gads. Vienpadsmit gadus pēc "Torey Canyon" katastrofas 13 jūras jūdzes no Francijas Bretaņas krastiem avarē "Amoco Cadiz". Nepalīdz kuģa glābšanas mēģinājumi, un Bretaņas piekrasti 60 jūdžu garumā piesārņo vairāk nekā 220 000 tonnu naftas.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
            Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes
