28. Oktobris 2014 / 10:44
Ja jau maksātnespējas administratora darbu varēs apvienot ar advokāta darbu, tad kādēļ gan to nevarētu apvienot ar zvērināta tiesu izpildītāja darbu, notāra, tiesneša, vai prokurora darbu? Kādēļ drīkstēs apvienot tieši ar advokāta darbu? Tiesu izpildītāja darbs varētu būt vēl tuvāks administratora darbam.
Ja jau administratori būs valsts amatpersonas, tad ir nepieciešams noteikt šīs profesijas skaita ierobežojumus. Iemesls, kādēļ daudzas maksātnespējas lietas tiek administrētas nolaidīgi ir tas, ka šīs lietas faktiski administrē administratoru palīgi, studentiņi u.c.personas, kamēr pats administrators nodarbojas ar savu advokāta praksi. Jo tikai ar maksātnespējas lietām neizdzīvot. Kārtība šajā jomā būs tad, ja administratoru skaits būs ierobežots, pietiktu ar kādiem 100, max 150 administratoriem. Tad izdzīvot varētu uz lietu apjomu, kas divkāršotos. Jābūt arī atbilstošam atalgojumam. Man nav skaidrs, kur palika valsts finansējums administratora darbam no valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām? Agrāk bija. Tagad šīs iemaksas uzņēmēji valstij maksā, bet kur tās nonāk? Pašlaik valsts administratoriem nemaksā neko. Administratori pilda valsts funkciju -sociālo funkciju, atbrīvojot personas no parādsaistībām, veicot šo procesu. Tad lai valsts piemaksā pie tukšajiem procesiem kā agrāk. Tad maksātnespējas procesu administrēšana nebūs blakus nodarbe, līdz ar to arī uzlabosies administrēšanas kvalitāte.