Tiesībsarga uzdevums ir uzraudzīt labas pārvaldības principa ievērošanu valsts pārvaldē. Reaģējot uz publiskajā telpā izskanējušajām ziņām par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcību, kā arī ņemot vērā Tiesībsarga biroja rīcībā esošo informāciju, tiesībsargs 3. februārī ir nosūtījis vēstuli VID ģenerāldirektorei un finanšu ministrei par risināmajiem problēmjautājumiem, lai iestāde darbotos nevis represīvi, bet uz klientu orientēti, par to spējot pārliecināt arī sabiedrību.
Finanšu ministrei D. Reizniecei-Ozolai
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektorei I. Cīrulei
No plašsaziņas līdzekļos pieejamās informācijas1 esmu konstatējis gadījumu, kad Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcība, kontrolējot nodokļu nomaksas pienākuma izpildīšanu, ir bijusi pavirša un vairākiem administratīvā procesa principiem neatbilstoša. Runa ir par privātpersonas I.D. gadījumu.2 Šī gadījuma ietvaros VID no publiskā telpā (sociālā tīkla vietnes profils) pieejamās informācijas ir konstatējis, ka persona ar vārdu un uzvārdu – I.D. tirgo bižutēriju (auskarus, gredzenus). Tā kā Iedzīvotāju reģistrā ir viena persona ar šādu vārdu un uzvārdu un papildus tā strādā algotu darbu uzņēmumā, kura darbības veids nesaistās ar bižutērijas tirdzniecību, VID ir pieņēmis, ka I.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes