ŽURNĀLS Skaidrojumi. Viedokļi

22. Janvāris 2019 /Nr.3 (1061)

Transportlīdzekļa pasažiera durvju atvēršanas dēļ radītie bojājumi – turpmāk OCTA gadījums
1 komentāri

1997. gada 1. septembrī Latvijā stājās spēkā tiesiskais regulējums, ar kuru tika noteikts, ka sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskā atbildība ir obligāti apdrošināma (tā dēvētā OCTA). Jau kopš minētās apdrošināšanas ieviešanas tika pieņemts, ka gadījums, atverot transportlīdzekļa durvis un tā rezultātā sabojājot blakus esošo transportlīdzekli, nevar tikt atzīts par apdrošināšanas gadījumu, bet zaudējumu atlīdzināšanas pienākums gulstas uz pašu personu, kas neuzmanīgi rīkojusies. Šobrīd nostādne ir mainījusies.

Ņemot vērā, ka šādi gadījumi ir saistīti ar transportlīdzekļu lietošanu, savulaik starp apdrošinātājiem ir bijušas diskusijas par šo jautājumu, bet nonākt pie vienota kopsaucēja nav izdevies.

Diskusiju ietvarā tika apskatīti četri varianti, modelējot praktiskas situācijas:

1) viens transportlīdzeklis ir kustībā, durvis atver otrā transportlīdzekļa autovadītājs;

2) viens transportlīdzeklis ir kustībā, durvis atver otrā transportlīdzekļa pasažieris;

3) abi transportlīdzekļi novietoti stāvēšanai, viens transportlīdzekļa autovadītājs atver durvis;

4) abi transportlīdzekļi novietoti stāvēšanai, durvis atver viena transportlīdzekļa pasažieris.

Lai gan sākotnēji bija iecere vismaz daļai šo situāciju noteikt obligātās apdrošināšanas gadījuma statusu, tā nenotika, jo lielākā daļa apdrošinātāju uzskatīja, ka tas nav pareizi. Tādējādi lielākā daļa apdrošinātāju par transportlīdzekļa durvju atvēršanas dēļ radītiem bojājumiem un no tiem izrietošiem zaudējumiem nemaksāja, un attiecīgi arī tie apdrošinātāji, kas bija pretējās domās, tomēr bija spiesti šādos gadījumos atteikt apdrošināšanas atlīdzību izmaksu, lai tās nesadārdzinātu pakalpojumus.

VĒL PAR ŠO TĒMU
komentāri (1)
1 KOMENTĀRS
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Kaspars
28. Novembris 2019 / 11:16
0
ATBILDĒT
Sanāk, pat arī dārgāka OCTA nesegs tāda veida bojājumus? Pats mēģinu saprast, kur ir vidusceļš starp lētāko un dārgāko OCTA. Jo, pats ņemu lētāko caur https://www.manapolise.lv un esmu apmierināts, bet vai mani pāri darījumi otrai CSN pusei nesagādās zaudējumus, jo izvēlējos lētāko?
visi numura raksti
Viktorija Soņeca
Skaidrojumi. Viedokļi
Komentārs par jēdziena "transportlīdzekļu lietošana" tvērumu Tiesas praksē
Viens no jaunākajiem Eiropas Savienības Tiesas (turpmāk – Tiesa) spriedumiem transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jomā ir BTA Baltic Insurance Company1 lietā, kur radās jautājums, vai jēdziens ...
3 komentāri
Māris Lejnieks
Skaidrojumi. Viedokļi
Iespējamā Baltkrievijas naftas transportēšana: starptautiski tiesiskie aspekti
2019. gada 10. janvārī plašsaziņas līdzekļi ziņoja, ka Baltkrievijas Republikas (turpmāk – Baltkrievija) prezidents Aleksandrs Lukašenko esot devis rīkojumu savai valdībai organizēt alternatīvas naftas piegādes Baltkrievijai caur ...
Lauris Rasnačs
Juristu likteņi
Barons Balduins fon Disterlo un viņa veikums Latvijas tiesību sistēmas tapšanā  
Vācbaltu jurists barons Balduins fon Disterlo ir devis būtisku ieguldījumu Latvijas tiesību sistēmas un latviešu juridiskās terminoloģijas izveidē un attīstībā. Nodibinoties Latvijas valstij, labi izglītotais un pieredzējušais jurists ...
Barons B. Disterlo
Domu mantojums
Daži vārdi par kodifikācijas būtību un vēsturi
Rainers Svoks
Juridiskā darba tirgus
Jaunais jurists: Rainers Svoks
AUTORU KATALOGS