ŽURNĀLS Domu mantojums

20. Decembris 2022 /Nr.51/52 (1265/1266)

Fragmenti no spriedumiem lietās, kurās referējis senators Andrejs Sīmanis

Par pienākumu pamatot pašvaldību reformas

1925. g. maija mēneša 19. dienā. Priekules pagasta Paplakas novada iedzīvotāju O. Frickopfa, L. Jaunzema un citu sūdzība par Iekšlietu ministrijas lēmumu attiecībā uz daļas no Priekuļa pagasta pievienošanu Virgas pagastam.

Sastāvs: priekšsēdētāja v.i. senators A. Sīmanis; senatori: J. Kalacs un A. Pētersons; referē priekšsēdētāja v.i.; atzinumu dod virsprokurora biedrs E. Bitte.

Priekules un Paplakas novadi, kā piederīgi vienam un tam pašam īpašniekam un sastādoši vienu fideikomis. īpašumu, pastāvīgi ir sastādījuši vienu pašvaldības vienību. Šim prāvākam pagastam bij. Krievijas valdības laikā 1890. gada sākumā pievienoja vairākus mazus pagastiņus, to starpā arī Virgas pagastu, aiz tā iemesla, ka viņi patstāvīgi nespēja eksistēt.

Latvijas valsts pastāvēšanas laikā ir atkal nodibinājies kā patstāvīgs Virgas pagasts, kas un kad par to lēmis un aiz kādiem motīviem, Iekšlietu ministrija nekonstatē. Tagad nu atkal ievirzās jautājums par mazā Virgas pagastiņa nespēju patstāvīgi eksistēt, kāpēc ierosināts un arī no Iekšlietu ministrijas apstiprināts lēmums par Paplakas novada atdalīšanu no Priekules un pievienošanu Virgas pagastam.

Pret šādu Paplakas atdalīšanu no Priekules pagasta cēla Senātā sūdzības Priekules pagasta valde, kā arī Paplakas iedzīvotāji Frickops, Jaunzems un citi, apstrīdēdami šāda atdalīšanas rīkojuma lietderību un likumību.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Līga Dāce, Monta Krone
Skaidrojumi. Viedokļi
Satversmes kodols Senāta Administratīvo lietu departamenta praksē
Lai arī šogad svinam Latvijas Republikas Satversmes (turpmāk – Satversme) simtgadi, tās ievads,1 kurā izskaidrots jeb padarīts redzams Satversmes kodols,2 vēl nav sagaidījis pat savu pirmo desmitgadi. Neskatoties uz to, relatīvi īsajā ...
Inga Bērtaite-Pudāne
Skaidrojumi. Viedokļi
APL 31. panta otrās daļas interpretācija Satversmes 92. panta pirmā teikuma gaismā
Diāna Makarova
Skaidrojumi. Viedokļi
Sprieduma motīvu daļa tiesību uz taisnīgu tiesu kontekstā
Ikvienas demokrātiskas tiesiskas valsts pienākums ir nodrošināt efektīvu aizsardzību personai, kuras tiesiskās intereses ir aizskartas. Viens no aizsardzības mehānismiem ir neatkarīga tiesu vara, kuras konstitucionālā funkcija ir tiesas ...
Jautrīte Briede
Skaidrojumi. Viedokļi
Nenoteiktā tiesību jēdziena piepildīšana ar saturu administratīvajā procesā iestādē un tiesā
No Latvijas Republikas Satversmes 92. panta izrietošo tiesību uz taisnīgu tiesu pienācīgā nodrošināšanā administratīvajā procesā nereti mēdz būt nozīme tādu jēdzienu kā "nenoteiktais tiesību jēdziens", "rīcības brīvība" un ...
Anita Kovaļevska
Skaidrojumi. Viedokļi
Tiesības uz pilnas kompetences tiesu un novērtējuma brīvība
Novērtējuma brīvība ir viens no tiem gadījumiem, kad administratīvo tiesu kontrole pār valsts pārvaldes lēmumiem un darbībām ir sašaurināta. Raksta mērķis ir analizēt, vai šāds sašaurināts kontroles apjoms atbilst tiesībām uz ...
AUTORU KATALOGS