DOMNĪCA ESEJA

5. Jūnijs 2014 / 11:40

Replika par Rīgas satiksmes „monitoringu”
2 komentāri
Ieva Brante
Sabiedriski aktīva juriste 

Kā esat pamanījuši, no šīs nedēļas 2. un 10.tramvajs brauc ar vienu, nevis diviem vagoniem. Mana kolēģe sazinājās ar RP SIA „Rīgas satiksme” (RS), lai noskaidrotu, kādēļ tas tā ir. Izrādās, RS ir veikusi monitoringu un izsecinājusi, kā šādas ietilpības tramvaji ir atbilstošs konkrēto maršrutu pasažieru plūsmai.

Lai gan pati ikdienā lietoju 2.tramvaju un komentēt varu tikai par šo maršrutu, tomēr daži jautājumi par RS rīcību man ir neatkarīgi no tā, kādu sabiedrisko transportu ikdienā lietoju. Proti, kā tieši RS veic pasažieru plūsmas monitoringu?

Saskaņā ar pagājušā gada informāciju, katrs trešais pasažieris 2013.gadā braucis ar sabiedrisko transportu pa zaķi, tas nozīmē, ka bezbiļetnieku skaits pagājušajā gadā sastādīja 33% no visu pasažieru skaita. Kontrolieru veikto pārbaužu skaits pa mēnešiem ir mainīgs, tas var atšķirties par +/-5000 pārbaužu, taču interneta vidē pieejamā informācija liecina, ka bezbiļetnieku skaits ir nemainīgi augsts. Manā rīcībā nav smalkākas un precīzākas informācijas par to, kas ir pieejama interneta vidē. Taču viss, ko es vēlos, noskaidrot uz kādiem datiem pamatojas RS, pieņemot tik svarīgu lēmumu samazināt tramvaju vagonu skaitu atsevišķos maršrutos. Un šobrīd izskatās, ka lēmums pieņemts, pamatojoties uz datiem par reģistrētajiem e-taloniem un nopirktajām biļetēm. Tas nozīmē, ka „zaķu” tiesa netiek ņemta vērā, jo viņi nav nedz pirkuši biļeti, nedz reģistrējuši savu braucienu ar e-talonu. Monitorings, kas ir balstīts tikai uz datiem par reģistrētajiem e-taloniem un nopirktajām biļetēm ir nepilnīgs un tāpēc nedrīkst būt par pamatu tramvaju vagonu skaitu samazināšanai.

Kļūdaina un neprecīza monitoringa rezultātā pieņemtā lēmuma sekas uz savas ādas tagad var pārbaudīt un arī „izbaudīt” ikviens, kas ikdienā izmanto 2. un 10.tramvaju – vecmāmiņām nav kur sēdēt, bērni tiek stumdīti, pasažieriem trūkst sēdvietu, bet tie, kas stāv, ir cieši saspiesti savā starpā. Pie tāda pasažieru skaita trūkst gaisa arī tad, ja visi logi vaļā. Taču izskatās, ka RS tas nesatrauc, jo, ja arī kāds noģībs, tad paliks stāvus iespiests starp citiem pasažieriem.

Kārtējā situācija, kad „skaitļi runā patiesību, bet pasažieri paši nezina, ko saka”.

komentāri (2)
2 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Zaķis
12. Jūnijs 2014 / 10:55
0
ATBILDĒT
Būt zaķim ir pārāk izdevīgi. Kontrole ir sastopama vidēji reizi pusotrā mēnesī un tad var iešķiebt viņiem piečuku un mierīgi čunčināt tālāk. Lai gan, protams, tas reizēm sagādā mērenas morālistiskas ciešanas.
re
10. Jūnijs 2014 / 15:51
0
ATBILDĒT
Zaķi ir viena liela RS problēma, par kuru viņi īpaši nesatraucas. Jau no tā laika, kad nolikvidēja konduktorus, jo izdevīgāk taču ir veikt daudzmiljonu iepirkumu. Mēs zinām, ar ko parasti saistās lieli iepirkumi. Ar iespējām...
jaunākās esejas
Normunds Šlitke, Elīna Dupate
Eseja
Reālservitūts dalītajos īpašumos ne abu īpašnieku, ne arī citu personu problēmas nerisina
Šķietami pildot Satversmes tiesas spriedumu lietā Nr. 2022-02-01 un izmantojot to kā ieganstu neattaisnojamai steigai, ar to radot kārtējo likumdošanas brāķi, Saeima 2024. gada 13. jūnijā pieņēma sasteigtos un nepārdomātos ...
Jūlija Terjuhana
Eseja
ES Mākslīgā intelekta akts ir publicēts ES Oficiālajā laikrakstā: svarīgākie datumi
2024. gada 12. jūlijā Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī tika publicēts ilgi gaidītais ES Mākslīgā intelekta akta oficiālais teksts jeb ES Regula 2024/1689[1] (turpmāk - MI akts). MI akts ir pirmais šāda veida normatīvais ...
Elīna Dupate, Normunds Šlitke
Eseja
Bezgalīgā maldīšanās dalīto īpašumu trijstūrī
2009. gada 15. aprīlī Latvijas Republikas Satversmes tiesa pirmo reizi vērtēja atlīdzības apmēru zemes īpašniekiem tā sauktajos dalītajos īpašumos. 2011. gadā 3. martā Tieslietu ministrijas organizētajā diskusijā “Zeme un ...
3 komentāri
Daneks Hmeļņickis
Eseja
Pārdomas par atjaunojošā taisnīguma ideju administratīvā pārkāpuma procesos
3 komentāri
Andris Tauriņš
Eseja
Vadītāja reputācija “tvitertiesas” un “atcelšanas kultūras” laikmetā
Uzņēmums nav tikai logo, sauklis un tā pārdotie pakalpojumi un produkti. Uzņēmums ir arī cilvēki un šo cilvēku radītais uzņēmuma tēls, kā arī paša vadītāja tēls jeb reputācija. Tā ir daļa no nemateriāla, bet ļoti vērtīga ...
1 komentāri
AUTORU KATALOGS