Lai noskaidrotu tiesas klientu vērtējumu par Augstākās tiesas darbu un Senāta nolēmumiem ne kampaņveidīgās aptaujās, bet regulāri ikdienā, lietu dalībnieki līdz ar Senāta nolēmumu turpmāk e-pastā vai e-adresē saņems arī aicinājumu piedalīties tiesas klientu aptaujā.
Aptaujas jautājumi ir par tiesvedības procesos iesaistīto personu tiesvedības pieredzi Senātā.
Vai pirms kasācijas sūdzības iesniegšanas lietas dalībnieks ir iepazinies ar kasācijas sūdzības sagatavošanas vadlīnijām un Senāta judikatūru līdzīgās lietās, vai noderīga bijusi informācija Augstākās tiesas mājaslapā?
Kā lietas dalībnieks ieguva informāciju par savas lietas virzību – e-lietas portālā vai Augstākās tiesas kancelejā, kāda bija šī saziņa?
Ja saņemts atteikums skatīt kasācijas sūdzību, vai tā pamatojums bija saprotams? Ja lietā bijis spriedums vai lēmums – vai tas bijis saprotams un taisnīgs? Vai lietas dalībnieks pēc tiesvedības procesa Senātā tam uzticas?
Ar šo aptauju Augstākā tiesa vēlas noskaidrot viedokli par tiesas darbu un tiesvedības gaitu no tām personām, kurām bijusi tieši kasācijas tiesvedība Senātā. Tā būs nepastarpināta atgriezeniskā saite ar lietu dalībniekiem, kas svarīga, lai tiesa varētu uzlabot savu darbu un komunikāciju ar klientiem.
Aptauja ir anonīma un piedalīšanās tajā ir brīvprātīga. Aptaujas anketas saņems tikai tie lietu dalībnieki, kuri saziņai ar tiesu izmantojuši e-pastu vai e-adresi.