ŽURNĀLS Skaidrojumi. Viedokļi

9. Janvāris 2007 /Nr.2 (455)

Jaunumi ierēdņu disciplināratbildības regulējumā

Atstādinot ierēdni no amata pienākumu izpildes vai lemjot par atstādināšanas ilgumu, jāvērtē arī atstādināšanas lietderība, it īpaši finansiālā. Tā vietā var noteikt saudzējošāku risinājumu.

Jaunumi ierēdņu disciplināratbildības regulējumā

 

Atstādinot ierēdni no amata pienākumu izpildes vai lemjot par atstādināšanas ilgumu, jāvērtē arī atstādināšanas lietderība, it īpaši finansiālā. Tā vietā var noteikt saudzējošāku risinājumu.

 

Mg.iur. Edgars Pastars

 

03.JPG (11417 bytes)
Foto: Māris Kaparkalējs

2007.gada 1.janvārī spēkā stājās Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums (turpmāk – Disciplināratbildības likums), kas ievērojami plašāk un atšķirīgāk reglamentē ierēdņu saukšanu pie disciplināratbildības, nekā to noteica Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta 1994.gada 16.augusta noteikumi ar likuma spēku Nr.158 “Par ierēdņu disciplinārsodiem”

(šā raksta autors piedalījās minētā likuma izstrādē).

Minētie normatīvie akti visupirms ir atšķirīgi ar to, ka Disciplināratbildības likums ir rakstīts atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Administratīvā procesa likuma noteikumiem, kā arī līdzšinējai disciplinārlietu ierosināšanas un izskatīšanas praksei un šodienas izpratnei par labas pārvaldības principa ievērošanu. Salīdzinot abus normatīvos aktus detalizētāk, var konstatēt pietiekami daudz atšķirību, piemēram, soda veidos vai disciplinārlietas ierosināšanas un izskatīšanas kārtībā.

 

Disciplinārlietas ierosināšana

Saskaņā ar Disciplināratbildības likuma 17.pantu iestādes vai amatpersonas, kuras kompetencē ir lietas ierosināšana, pienākums ir izmantot visus likumā paredzētos līdzekļus, lai noskaidrotu, vai ir izdarīts disciplinārpārkāpums. Šis pienākums aptver ne vien pašu lietas ierosināšanu un izskatīšanu, bet galvenokārt iestādes vadītāja pienākumu izveidot tādu sistēmu un veikt visas nepieciešamās darbības, lai ierēdņa izdarīts pārkāpums, kuram ir disciplinārpārkāpumu pazīmes, nepaliktu nepamanīts.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Dina Gailīte, Kārlis Valdemiers
Intervija
Ētika un korupcija Latvijas tiesās
Bez vadlīnijām pie vienotas sodu politikas nenonāksim. Mēs ar kolēģiem šad un tad apspriežam Rīgas tiesu nolēmumus un mūsu domas bieži atšķiras no sprieduma rezolutīvās daļas. Īpaši bieži izbrīna sodu maigums.
1 komentāri
Kristīne Jarinovska
Skaidrojumi. Viedokļi
Iekšējie normatīvie akti: administratīvā prakse un ceļš uz tiesisku valsti
Ar jēdzienu "iekšējais normatīvais akts" apzīmē vienu no tiesību aktu jeb normatīvo aktu veidiem. Tas ir patstāvīgs tiesību akts, kas izdots nenoteikta skaita gadījumu vienveidīgai un vairākkārtīgai noregulēšanai1 un kas, ...
2 komentāri
Elīna Eihmane
Skaidrojumi. Viedokļi
Viedokļa aizsardzības veidi
Ja vecs cilvēks saka, ka lata ieviešanas laikā Repše un Godmanis viņam "nozaga zārka naudu", teiktais nav jāsaprot burtiski, ka Repše kopā ar Godmani iekļuvuši kāda konkrēta veca cilvēka dzīvoklī un nozaguši naudu.
2 komentāri
Dina Gailīte
Juridiskā literatūra
Kas rakstīts Struteles valsts likumos
Šķiet, ka Struteles dzimtkunga F.A.E.Franka sniegtā atziņa fundamentalitāti nav zaudējusi joprojām: "Kad ikkatrs pēc Dieva un tās cilvēciskās virzības likumiem dzīvo un pareizi dara, tad visi darbi labā ziņā notiek, tad arī ...
Arturs Neparts
Vēstules
Pārdomas par Satversmi un Saeimas vēlēšanām
Man ir priekšlikums: vēlēšanu materiāliem pievienot vēl vienu vēlēšanu zīmi, kurā nav minēts neviens kandidāts, bet vēlētājs no visu kandidātu saraksta var ierakstīt to kandidātu vārdus, par kuriem viņš vēlas balsot, kā arī ...
1 komentāri
AUTORU KATALOGS