ŽURNĀLS Tiesību politika

30. Oktobris 2012 /Nr.44 (743)

Ārlietu ministrijas 2012. gada 12. oktobra vēstule "Par likumprojektu "Grozījumi Pilsonības likumā"" Centrālajai vēlēšanu komisijai

Ārlietu ministrija ir izskatījusi Centrālās vēlēšanu komisijas lūgumu sniegt atzinumu par 2012. gada 4. septembrī Centrālajā vēlēšanu komisijā iesniegtā vēlētāju parakstītā likumprojekta Grozījumi Pilsonības likumā (turpmāk – likumprojekts) pārejas noteikumiem.

Ārlietu ministrija atbilstoši tās kompetencei ir izvērtējusi un sniedz savu atzinumu par visām likumprojekta normām kopsakarībā, jo likumprojektā iekļautie pārejas noteikumi ir nesaraujami saistīti ar piedāvātajiem grozījumiem Pilsonības likuma 2. pantā. Ņemot vērā Saeimas kārtības rullī1 un Ministru kabineta kārtības rullī2 nostiprināto principu, ka ir izvērtējama arī likumprojekta ietekme uz jau spēkā esošo tiesību sistēmu un tā atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām, Ārlietu ministrija ir izvērtējusi arī šos aspektus.

Ārlietu ministrija atbilstoši tās kompetencei nevar izvērtēt, vai likumprojekts būtu nododams parakstu vākšanai un pieņemšanai atbilstoši Satversmes 78. pantam. Tomēr vienlaikus vēlamies vērst uzmanību uz noteiktiem aspektiem un iespējamām sekām tā pieņemšanas gadījumā.

Ievērojot minēto, Ārlietu ministrija uzskata, ka likumprojekts nebūtu atzīstams par pilnīgi izstrādātu Satversmes 78. panta izpratnē šādu iemeslu dēļ.

1. Latvijas pilsoņu kopuma atjaunošana ir viena no Satversmē nostiprinātās valsts nepārtrauktības doktrīnas izpausmēm, kas tieši ietekmē Latvijas uzņemtās starptautiskās saistības.3

Latvijas kā demokrātiskas valsts pamats ir Latvijas tauta, kuru veido tās pilsoņi, pamatojoties uz to piederību4 un lojalitāti5 Latvijas valstij, kuras pastāvēšana de facto tika atjaunota 1991. gada 21. augustā. Savukārt nepilsoņiem6 to statuss ir piešķirts, pamatojoties uz to dzīves vietu pēc bijušās PSRS sabrukuma.7 Kā to ir atzinusi Satversmes tiesa: Latvijas kā starptautisko tiesību subjekta kontinuitāte radīja tiesisku pamatu tam, lai noteiktai personu grupai netiktu automātiski piešķirts pilsoņa statuss.

VĒL PAR ŠO TĒMU
komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
visi numura raksti
Skaidrīte Ābrama
Skaidrojumi. Viedokļi
Tālākpārdošanas cenu noteikšana kā konkurences tiesību pārkāpums
Pēdējo gadu laikā Konkurences padome vairākkārt ir izmeklējusi lietas par tālākpārdošanas cenas noteikšanu. Ir konstatēti pārkāpumi, uzlikti naudas sodi, tāpat veikti izglītojoši pasākumi, rīkojot seminārus un plašsaziņas ...
1 komentāri
Arta Snipe, Normunds Šlitke
Skaidrojumi. Viedokļi
Līdz šim nepateiktais zemes piespiedu nomas jautājumā
"Jurista Vārdā" Nr. 42 (16.10.2012.) tika publicēta informācija "Jauni priekšlikumi zemes un ēku īpašnieku savstarpējo interešu līdzsvaram" un divi komentāri – zvērināta advokāta Sanda Bērtaiša raksts "Komentārs par nomas ...
26 komentāri
Māris Leja
Skaidrojumi. Viedokļi
Par dažiem specifiskiem krāpšanas jautājumiem
Rakstā analizēta tiesu praksē izskatīta krimināllieta, kurā nozīmīgi šādi ar krāpšanu saistīti jautājumi: kā norobežojama krāpšana no piesavināšanās; vai konstatējama krāpšanas pazīme – maldība, ja faktiskos apstākļus ...
9 komentāri
Mārtiņš Paparinskis
Tiesību politika
M.Paparinska atzinums par likumprojektu "Grozījumi Pilsonības likumā"
19 komentāri
Tiesībsarga birojs
Tiesību politika
Latvijas Republikas tiesībsarga 2012. gada 15. oktobra vēstule "Par likumprojektu "Grozījumi Pilsonības likumā"" Centrālajai vēlēšanu komisijai
AUTORU KATALOGS