ŽURNĀLS Tiesību prakse

4. Decembris 2012 /Nr.49 (748)

Iestādes tiesības lūgt tiesu pārskatīt lēmumu par administratīvā akta darbības apturēšanu
Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta lēmums
Lietā Nr. SKA – 621
2012. gada 8. jūnijā
3 komentāri

Administratīvā akta darbības apturēšana tāpat kā pagaidu noregulējums ir pagaidu tiesas aizsardzības līdzekļi. Pagaidu aizsardzības būtība ir taisnīguma, proti, tiesību uz efektīvu tiesas aizsardzību nodrošināšana. Taču pagaidu aizsardzības piemērošana attaisnojas tad, ja ir pamats pieņemt, ka tā saskan ar sagaidāmo tiesas spriedumu (ir pietuvināta lietas iznākumam).

Iespējai lūgt tiesu pārskatīt tās iepriekš pieņemto lēmumu par pagaidu aizsardzības līdzekli, ja ir mainījušies lietas būtiskie faktiskie vai tiesiskie apstākļi, ir jābūt abiem procesa dalībniekiem – gan pieteicējam, gan iestādei, kā to attiecībā uz pagaidu noregulējumu noteic Administratīvā procesa likuma 200. panta pirmā daļa, proti, administratīvā akta darbības apturēšanas izlemšanas kārtībai ir piemērojami arī tie noteikumi, kas ietverti pagaidu noregulējumu regulējošajās tiesību normās. Tādējādi Administratīvā procesa likuma 200. panta pirmā daļa pēc analoģijas ir piemērojama arī gadījumā, ja ar tiesas lēmumu ir piemērots pagaidu aizsardzības līdzeklis – administratīvā akta apturēšana.

Latvijas Republikas Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments šādā sastāvā: senatore I. Skultāne, senatore V. Krūmiņa, senatore L. Slica, rakstveida procesā izskatīja Valsts ieņēmumu dienesta blakus sūdzību par Administratīvās apgabaltiesas 2012.

komentāri (3)
3 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
protams, vadoties no
10. Decembris 2012 / 10:49
0
ATBILDĒT
šajā nolēmumā sagudrotajiem likuma robiem, nākošo reizi tiesa apmierinās iestādes lūgumu atjaunot tāda administratīvā akta darbību, kura darbība ir apturēta ar pieteikuma iesniegšanas brīdi. Un arī tad visi tāpat apbrīnos, cik gudra tiesa mums ir
nu tā jau nav
7. Decembris 2012 / 17:55
0
ATBILDĒT
Šeit tieši tiek vērtēts samērs starp sabiedrības interesēm un privātpersonas pienākumiem, nevis par aksiomu pieņemta pārspīlēti šaura privātpersonu interešu aizsardzības nepieciešamība no visuspēcīgās valsts.
vai tiešām
4. Decembris 2012 / 15:03
0
ATBILDĒT
administratīvais process tiesā ir radīts valsts (iestādes) tiesību un interešu aizsardzībai?

Tomēr ārkārtīgi dīvaini, ka varenā, pietiekamiem juridiskiem un materiāliem resursiem apveltītā valsts (iestāde) lūdz tiesai pagaidu aizsardzību no nieka privātpersonas.

Škiet,ka joprojām pietrūkst fundamentālas izpratnes par reālo spēku samēru attiecībās valsts:privātpersona un to, ka administratīvais process privātpersonai dod virkni priekšrocību,lai tai būtu vismaz kaut kādas izredzes citādi nevienlīdzīgajā cīņā ar valsti
visi numura raksti
Adams Čarnota, Dace Šulmane
Intervija
Tiesības ir kā balons
Deformēta tiesību izpratne, normatīvisms un formālisms, specifiska tiesnešu mentalitāte, kas izpaužas mehāniskā tiesību piemērošanā, slikta juridiskā izglītība, pārmērīgas drošības struktūru pilnvaras – tie ir būtiski ...
6 komentāri
Edgars Briedis
Skaidrojumi. Viedokļi
Tiesību normas hipotēze nosaka prasības pamata saturu
Raksta1 mērķis bija kaut daļēji atklāt Civilprocesa likuma 36. panta otrajā daļā un 418. panta otrās daļas 3. punktā lietotā jēdziena "pieaugums" nozīmi (saturu) un līdz ar to izvērtēt līdzšinējo tiesu praksi saistībā ar ...
6 komentāri
Vilnis Vītoliņš
Skaidrojumi. Viedokļi
Privātās dzīves aizsardzības robežas, uzsākot operatīvās darbības pasākumus
Būtībā tiesībaizsardzības iestāžu uzdevumu izpilde ir atkarīga no to rīcībā esošās informācijas, līdz ar to informācijas iegūšanai ir izšķiroša nozīme. Operatīvās darbības likums, līdzīgi kā Kriminālprocesa likums, ...
Gunta Riktere
Skaidrojumi. Viedokļi
Valsts tiesu ekspertīžu biroja teorētiskie un praktiskie aspekti
Valsts tiesu ekspertīžu birojs ir specializētā civildienesta iestāde, kas jau nosvinējusi 91. pastāvēšanas gadadienu. Pašreizējā valsts pārvaldes reformu gaita tieši skar arī Valsts tiesu ekspertīžu biroju (turpmāk – VTEB). ...
1 komentāri
Aigars Lūsis
Tiesību politika
Likumu grozījumus – retāk, bet kvalitatīvāk!
Latvijas likumdošanas process sirgst ar pārspīlētu tiesiskā regulējuma jaunradi – tendenci, kad gandrīz ikvienu, pat vissīkāko dzīves problēmu mēģina risināt ar grozījumiem normatīvajos aktos un ļoti bieži tieši likumos. ...
12 komentāri
AUTORU KATALOGS