2014. gada 29. janvārī Nr. 1-8/2
Tiesībsarga birojs ir iepazinies ar valdības virzīto likumprojektu "Veselības aprūpes finansēšanas likums" (turpmāk tekstā – Likumprojekts), kas šobrīd ir nodots izskatīšanai Saeimā. Minētais likumprojekts galvenokārt nosaka veselības aprūpes finansēšanas vispārējos principus un organizatorisko struktūru, tomēr tas skar arī iedzīvotāju tiesības uz veselības aprūpi. [..]
1. Starptautiskās līgumsaistības
[..] Nav pieļaujama situācija, ka, lemjot par veselības aprūpes sistēmas finansēšanas reformu, netiek diskutēts par tās ietekmi, piemēram, uz veselības aprūpes kvalitāti, pieejamību. Manā ieskatā, Likumprojekts esošo situāciju un pieejamību veselības aprūpei vēl vairāk pasliktinās turpmāk norādīto apsvērumu dēļ.
2. Reformas lietderība
Viens no tiesībsarga darbības mērķiem ir sekmēt, lai valsts vara tiktu īstenota tiesiski, lietderīgi un atbilstoši labas pārvaldības principam. Līdz ar to sākotnēji vērtējām veselības aprūpes finansēšanas reformas mērķi. Saskaņā ar likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk tekstā – Ietekmes novērtējuma ziņojums) noteikto1 ar likumprojektu plānots iezīmēt noteiktu finansējuma daļu veselības aprūpei iedzīvotāju ienākuma nodoklī (turpmāk – IIN) ar mērķi panākt finansējuma pieaugumu 0,25% apmērā no IKP, līdz tas būs sasniedzis 4,5% no IKP 2020. gadā.
Minētais izriet tikai no sākotnējās ietekmes ziņojuma un nav atrodams Likumprojekta tekstā. Likumprojekta 2.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes