Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

ŽURNĀLS Skaidrojumi. Viedokļi

25. Marts 2014 /Nr.12 (814)

Par apdrošinātāju nepamatotu atteikumu izmaksāt atlīdzību
3 komentāri

Raksta ietvaros autori caur sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas prizmu apskatīs, cik godīgi pret saviem klientiem ir apdrošinātāji, tēmas ietvaros plašāk pievēršoties jautājumam par atteikumu izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību un šāda lēmuma sekām.

šis raksts ir maksas saturs
ATVĒRT AR KODU
7
3
VĒL PAR ŠO TĒMU
— likumi.lv —
Civillikums  
komentāri (3)
3 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
PIEVIENOT
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
vēl nedaudz
28. Marts 2014 / 16:23
0
ATBILDĒT
Lai mainītu Senāta praksi, ar nolēmumu un CL normu salīdzināšanu/argumentēšanu vēl būs par maz. Ideālā variantā, ja kungi pieliktu ārvalstu praksi.
Janis
25. Marts 2014 / 15:48
0
ATBILDĒT
Saskaroties ar BTA un Baltikums bezcerībā nolaižas rokas.
Omļašs Seskis
25. Marts 2014 / 09:51
2
ATBILDĒT
Tā kā OCTA ir likumdevēja noteikts obligāts maksājums apdrošinātāja budžetā, tad šis maksājums ir vērtējams nevis kā apdrošināšanas prēmija, bet gan kā nodeva par tiesībām pārvietoties ar transportlīdzekli. Tādējādi nekāda apdrošināšanas gadījuma iestāšanās nav iespējama un apdrošinātājam nav pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību. Līdzīgi ar KASKO ir "valsts obligātajam maksājumam pielīdzināms likuma spēks līzinga attiecībās".
Lai arī likumdevējs ir noteicis atsevišķus gadījumus, kad apdrošinātājs izmaksā apdrošinātajam atlīdzību, šajā sakarā, lūdzu, izlasīt Mārtiņa Pētersona rakstu par ekonomiskās efektivitātes apsvērumiem. Apdrošinātājs ir tiesīgs izdarīt ekonomiskās efektivitātes apsvērumus līdzīgi kā Valsts. Ja, nedod Dievs, transportlīdzeklis cieš sadursmē, tad apdrošinātājs vērtē, vai esošā ekonomiskā situācija ļauj izmaksāt atlīdzību, un vai atlīdzības izmaksas atteikumam ir leģitīms un pamatots mērķis. Avārijas rezultātā transportlīdzeklis ir bojāts, tātad atlīdzības neizmaksai ir leģitīms mērķis - vadītājs nevarēs braukt, ies ar kājām, tātad uzlabos savu veselību. Bez tam vadītājs transportlīdzekļa atlūzas varēs nodot lūžņos un uzlabot ekonomisko situāciju - nopirkt degvīnu un pabēdāties kopā ar draugiem. Ja satiksmes negadījumā ir bojāgājušie, tad tie kļūst par barības bāzi lapsām un kraukļiem, tādējādi uzlabojot zaļo ilgtspēju. Vienlaikus apdrošinātājs nav zvērs - vieglāk ievainotajiem tiek izsniegtas bintes un "zeļonka", savukārt smagāk ievainotajiem tiek apmaksāti veterinārsta pasākumi "iemidzināšanai"-lai nemokās.
visi numura raksti
Sannija Matule
Informācija
Jaunā juristu portāla pirmās 100 dienas
Pagājušajā nedēļā, publiskojot "Jurista Vārda" portāla jauno – mobilo – versiju m.juristavards.lv, gandrīz ir noslēdzies lielo pārmaiņu cikls, kas žurnāla un elektroniskās vietnes satura lietošanu padarījis daudz ērtāku, ...
Mārtiņš Pētersons
Skaidrojumi. Viedokļi
Ekonomiskās efektivitātes apsvērumi kā attaisnojums pamattiesību ierobežojumam
Iepriekš "Jurista Vārdā" publicētajos rakstos1 autors vispirms teorētiskā līmenī aplūkoja ekonomiskās efektivitātes apsvērumu izmantošanu juridiskajā argumentācijā un secināja, ka ekonomiskās efektivitātes apsvērumi ir politiski ...
Viktorija Voitešonoka
Skaidrojumi. Viedokļi
Prasības nodrošināšana un ar to saistītā problemātika: Latvijas tiesu prakse
Civilprocesa likuma (turpmāk – CPL) 19. nodaļa1 ietver nosacījumus prasības nodrošināšanai, tomēr viedokļi minētajā jautājumā ir ne tikai dažādi, bet arī savstarpēji pretrunīgi. Piemēram, ne no judikatūras, ne tiesu prakses ...
3 komentāri
Tieslietu ministrija
Tiesību politika
Eiropas Komisija izpētījusi Latvijas tiesu darbu
Neraugoties uz to, ka Latvijā aizvien ir ļoti aktuāls jautājums, kā samazināt lietu izskatīšanas termiņus un efektivizēt tiesvedības procesu, lai mazinātu lietu uzkrājumu tiesās, Eiropas Komisija (EK) ir izpētījusi: Latvijā jau tiek ...
Ilze Dubava
Informācija
Viendzimuma attiecību aizsardzības tendences
Tieslietu ministre Baiba Broka ir vērsusi uzmanību uz laulību starp sievieti un vīrieti kā vienīgo pareizo ģimenes veidošanas modeli, kuru aizsargā kristīgās vērtības un Satversme. Satversmes grozījumi pēc 2005. gada Rīgas praida ...
1 komentāri
AUTORU KATALOGS