Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

DOMNĪCA BRĪVAIS MIKROFONS

21. Marts 2021 22:43

nodoklis un deklarācija pret labu pārvaldību

 

šodien parādījās ziņa: 

"Ventspils peldbaseinā noslīkušā zēna vecākiem draud cietumsods par saņemtās kompensācijas nedeklarēšanu".

https://skaties.lv/zinas/latvija/neka-personiga/ventspils-peldbaseina-noslikusa-zena-vecakiem-draud-cietumsods-par-sanemtas-kompensacijas-nedeklaresanu/ . 

Tautas valodā "esmu uz pakaļas". Esmu "lepns" par tik čakliem struktūru darboņiem, kas droši vien ar savu centību ir vēlējušies nopelnīt sev kādu prēmiju.

1. Izrādās, ka morālās kompensācijas saņēmēji nekādu zaudējumu valstij nav nodarījuši, jo nodokļi no šīs summas nav jāmaksā;

2. tā vietā, lai cilvēkiem atsūtītu jautājumu  ar brīdinājumu, piemēram, "Vai tā varētu būt, ka esat EUR saņēmuši, bet neesat deklarējuši, ja tā ir, lūdzu, to veiciet pēc iespējas ātrāk, pretējā gadījumā, būs sūdi", atnāk ziņa par iespēju saņemt "nosacīto"....

3. Šajā ziņā nāk prātā Senāta Rīcības sēdes lēmums, kurā tiesa izteica tēzes, ko var pēc analoģijas sasaistīt ar šo lietu:

Senāta Administratīvo lietu departamenta 2020.gada 14.augusta Rīcības sēdes lēmums lietā Nr. SKA-885/2020 (A420301218)

Tēzes: 1. Iestādei, izvērtējot un saucot dienesta personas pie disciplināratbildības, jārīkojas racionāli, proti, neizmantojot disciplinārsodīšanas funkciju pašmērķīgi vai lai ietekmētu dienestā esošās personas. Ar disciplinārsodu piemērošanu par nebūtiskiem pārkāpumiem, tas ir, ierosinot disciplinārlietas procesu procesa pēc, iestāde gan savus personāla resursus, gan finanšu resursus izmanto nelietderīgi. 2. Iestādei ir jāspēj izvērtēt un izsvērt, kuros gadījumos ir runa par tiešām būtiskiem dienesta personu pārkāpumiem un kuri, lai arī ir formāli tiesību normu pārkāpumi, tomēr neatstāj ietekmi uz valsts pārvaldes funkciju izpildi. 

 

Pārfrāzējot šīs lietas kontekstam:

1. Iestādei, izvērtējot un saucot personas pie atbildības, jārīkojas racionāli, proti, neizmantojot sodīšanas funkciju pašmērķīgi vai lai ietekmētu  personas. Ar sodu piemērošanu par nebūtiskiem pārkāpumiem, tas ir, ierosinot  procesu procesa pēc, iestāde gan savus personāla resursus, gan finanšu resursus izmanto nelietderīgi. 2. Iestādei ir jāspēj izvērtēt un izsvērt, kuros gadījumos ir runa par tiešām būtiskiem  personu pārkāpumiem un kuri, lai arī ir formāli tiesību normu pārkāpumi, tomēr neatstāj ietekmi uz valsts budžetu un sabiedrību. 

Ceru, ka Tiesībsargs ar ģenerālprokuroru un ViD ģenerāldirektori kopā pārrunās labas pārvaldības pamatprincipus.

 

3
komentāri
0 KOMENTĀRI
 
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
PIEVIENOT
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
jaunākie ieraksti
Latvijas Vācu savienība
Mikrofons
„Nav viegli būt vēlētājam” jeb refleksijas par telefonakciju un virtuālu rīku, veltītu izglītošanai par pašvaldību vēlēšanām
Martins Pančenko
Mikrofons
Vai zemes piespiedu nomas institūta korekcijas veicinās dalīto īpašumu izbeigšanos?
3 komentāri
Normunds Šlitke
Mikrofons
Par Krimināllikuma 219. (un 217.) panta jēgu, mērķi un piemērošanas aspektiem
2 komentāri
cilveks
Mikrofons
nodoklis un deklarācija pret labu pārvaldību
Normunds Šlitke
Mikrofons
Prasībās par kopīpašuma dalīšanu prasītājam savs sadales variants obligāti nav jānorāda
4 komentāri
AUTORU KATALOGS