Vērtējumu par administratīvās tiesas darbības pirmo desmitgadi jautājām arī žurnāla lasītājiem. Publicējam viedokļus, kas tika iesūtīti, aizpildot aptaujas anketu portālā juristavards.lv, atbildot uz jautājumiem: 1) vai ir attaisnojies lēmums veidot administratīvo (specializēto) tiesu, to nošķirot no vispārējās jurisdikcijas tiesas; 2) vai un kādi uzlabojumi ir veicami līdzšinējā administratīvās tiesas darbā; 3) kādi ir galvenie ieguvumi no administratīvās tiesas darbības aizvadītajos 10 gados?
Aiga
1. Nav attaisnojies. Administratīvo tiesu nolēmumi pēc būtības neko nemaina valsts pārvaldē. Piefiksētās nepilnības amatpersonu rīcībā nākotnē nemainās. Tas, ka LAPK dažu pantu izskatīšana un pēclēmumu pārbaude ir nodota vispārējās jurisdikcijas tiesām, arī norāda uz administratīvo tiesu bezspēcību valsts pārvaldē. LAPK normas ir cieši saistītas ar valsts pārvaldi kā tādu un amatpersonu rīcību (darbību vai bezdarbību). Ja par argumentu kalpo uzskats, ka LAPK lietas ir mazās krimināllietas, tad pretarguments – krimināllietās amatpersonu rīcības kontroli veic prokuratūra.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes