JAUNUMI

3. Janvāris 2024   •   09:16

Pieaug valsts kompensācijas apmērs cietušajiem kriminālprocesā

2024. gadā, pieaugot minimālajai mēneša darba algai līdz 700 euro, palielinās izmaksājamās valsts kompensācijas apmērs personām, kuras atzītas par cietušajiem kriminālprocesā sākot no 2024. gada 1.janvāra.

Likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem” noteikts, ka maksimālais izmaksājamās valsts kompensācijas apmērs ir piecas minimālās mēneša darba algas un to aprēķina, ņemot vērā minimālās mēneša darba algas apmēru, kāds noteikts brīdī, kad persona atzīta par cietušo. Valsts kompensācija tiek aprēķināta procentuāli, atkarībā no noziedzīgā nodarījuma sekām.

Par valsts kompensācijas izmaksāšanu atbildīgā iestāde ir Tiesu administrācija.

Vairāk par pakalpojumu un tā pieprasīšanas kārtību šeit.

Par valsts kompensācijas provizorisko apmēru varat uzzināt, izmantojot valsts kompensācijas summas kalkulatoru.

Informāciju par valsts kompensācijas pieprasījuma iesniegšanas kārtību var saņemt, arī zvanot uz Tiesu administrācijas bezmaksas informatīvo tālruni 80001801 (darba laikā).

Informatīvais un psiholoģiskais atbalsts pieejams, zvanot uz “Atbalsta tālruni noziegumos cietušajiem” 116006 un cietušajiem.lv.

komentāri
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
jaunumi
8. Oktobris   •   16:17
Senāts lūdz Eiropas Savienības Tiesai skaidrot vides informācijas jēdziena saturu
8. Oktobris   •   15:58
Eiropas Cilvēktiesību tiesa noraida sūdzību lietā "Silonov pret Latviju"
8. Oktobris   •   15:19
Senāts nodod jaunai izskatīšanai krimināllietu par publisku atbalsta paušanu agresorvalstu izdarītajiem noziegumiem
8. Oktobris   •   12:12
Senāts neierosina kasācijas tiesvedību krimināllietā par mates un bērna nāvi mājdzemdību laikā
7. Oktobris   •   12:01
Starptautiskā konferencē akcentēs Augstākās tiesas lomu valsts un sabiedrības attīstībā
AUTORU KATALOGS