Tiesu administrācija īsteno “Pakalpojumu vides pilnveides plāna 2024.–2027. gadam” pasākumus, kas vērsti uz mūsdienīgas, iedzīvotāju vajadzībām atbilstošas valsts pārvaldes attīstību. Plāns apstiprināts Ministru kabineta sēdē 2024. gada 4. jūnijā un nosaka konkrētus soļus, kā uzlabot publisko pakalpojumu kvalitāti un pieejamību.
Plāna mērķis ir veidot pakalpojumus, kas ir pielāgoti lietotāju vajadzībām, efektīvi un rezultatīvi – gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.
Tiesu administrācijā ir veikts visaptverošs esošo pakalpojumu un to pārvaldības izvērtējums, izstrādāti individuāli pilnveides plāni un uzsākta to ieviešana. Izvērtējuma rezultāti rāda, ka 78 % no sniegtajiem pakalpojumiem jau atbilst noteiktajiem kvalitātes kritērijiem, savukārt aptuveni 19 % vēl nepieciešami uzlabojumi.
Īpašs uzsvars likts uz digitālajiem un starpiestāžu pakalpojumiem, kas ļauj iedzīvotājiem un uzņēmumiem pakalpojumus saņemt ērtāk, ātrāk un bez liekām formalitātēm. Šādi risinājumi ne tikai samazina administratīvo slogu, bet arī uzlabo iestāžu darba efektivitāti un resursu izmantošanu.
Tiesu administrācija mērķtiecīgi attīsta pakalpojumu kultūru, kuras pamatā ir izpratne par sabiedrības vajadzībām, skaidri un saprotami risinājumi, kā arī orientācija uz rezultātu un iedzīvotāju pieredzi.
Pakalpojumu pārvaldība valsts pārvaldē kļūst par vienu no stratēģiski nozīmīgākajiem virzieniem, kas palīdz nodrošināt kvalitatīvus rezultātus, optimizēt laika un resursu patēriņu un veidot ilgtspējīgu publiskā sektora attīstību.