ŽURNĀLS Diskusija

7. Jūnijs 2011 /Nr.23 (670)

Saeimas atlaišana: Satversme un neskaidrie jautājumi
Vērtē un komentē tiesību eksperti
19 komentāri

Valsts prezidenta 2011. gada 28. maija rīkojums Nr. 2 raisījis daudzas un dažādas ekspertu diskusijas par Satversmes 48. panta piemērošanu un iespējamiem procedūras sarežģījumiem. Tā kā Valsts prezidents pirmo reizi izšķīries piemērot Satversmes 48. pantu, šajos apstākļos ļoti nepieciešams tiesību zinātnieku vērtējums un situācijas vērtējums. Atzinīgi vērtējama Rīgas pils iniciatīva, nākot klajā ar juridisku skaidrojumu par Valsts prezidenta ierosinājuma sekām.

Tajā pašā laikā vēl joprojām ir pietiekami daudz neskaidru vai dažādi traktējamu jautājumu, uz kuriem ir nepieciešamas atbildes. Arī "Jurista Vārds" iesaistās šajā diskusijā, piedāvājot atzītu ekspertu domas par dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Ceram, ka lasītājam šī viedokļu apmaiņa būs noderīga ceļa karte sarežģītajos Saeimas atlaišanas jautājumos. Jāuzsver, ka eksperti savus viedokļus pauda, nezinot Saeimas 2. jūnija balsojuma par Valsts prezidentu rezultātus.

 

 

 

"Jurista Vārda" diskusijā piedalās:

• prof. Dr.iur. Ringolds Balodis, LU Juridiskās fakultātes Valststiesību zinātņu katedras vadītājs;

• Dr.iur. Mārtiņš Paparinskis, zvērināts advokāts (Oksfordas universitāte, ZAB "Sorainen");

• Mg.iur. Aleksejs Dimitrovs, Eiropas Parlamenta Zaļo/EBA frakcijas padomnieks pamattiesību, tieslietu un iekšlietu jomā;

• Mg.iur. Arvīds Dravnieks, Publisko tiesību institūta direktors;

• Dr.iur. Mārtiņš Mits, Rīgas Juridiskās augstskolas prorektors;

• Dr.iur. Annija Kārkliņa, LU Juridiskās fakultātes docente;

• Mg.iur. Edgars Pastars, Saeimas Juridiskā biroja juridiskais padomnieks;

• Mg.iur. Inga Bite, Orhūsas universitātes doktorante;

• Mg.iur. (cum laude) Edvīns Danovskis, LU Juridiskās fakultātes lektors, doktorants, jurists zvērinātu advokātu birojā "Raidla, Lejiņš & Norcous";

• Mg.iur. Iveta Kažoka, sabiedriskās politikas centra "Providus" pētniece;

• Mg.iur. Gatis Litvins, Orhūsas universitātes doktorants.

 

1. Vai Valsts prezidents Saeimas atlaišanu ir ierosinājis atbilstoši Satversmei? Vai pastāv juridiski priekšnoteikumi 10. Saeimas atlaišanai?

 

R. Balodis. Vispirms gribētu paust nelielas pārdomas par parlamenta atlaišanu kā ārstējošu rezerves līdzekli tautvaldības nodrošināšanai. Proti, Saeimas atlaišanas procedūra ir uzsākta un politiķi, apzinoties tautas zemo uzticību parlamentam, jau samierinājušies ar nākamo atlaišanu un uzsāk priekšvēlēšanas kampaņas retoriku. Kā savulaik trāpīgi ir izteicies vācu demokrātijas pamatlicējs kanclers fon Bismarks, parlamenta atlaišana dažkārt esot "visnotaļ ārstējošs līdzeklis, šķiet, pats labākais, ar kura palīdzību var atjaunot veselīgu asinsriti".1 Tātad parlamenta atlaišana ir jāuzlūko kā līdzeklis, kam jānodrošina tautas iesaistīšana valsts pārvaldē jeb tautvaldība. Konkrētās konstitucionālās procedūras esence slēpjas unikālā iespējā suverenitātes īpašniekam – tautai nodot izlemt par savu priekšstāvju uzticamību vai neuzticamību. Kā pamatoti savā 2008. gada 30. aprīļa atzinumā norādījusi Valsts prezidenta Konstitucionālo tiesību komisija: priekšlaicīgas vēlēšanas domātas ārkārtas situācijas risināšanai. Tas ir vienīgi rezerves līdzeklis, ja ar citiem līdzekļiem nav iespējams panākt vēlamo rezultātu.2 Tā sacīt, ja visi līdzekļi ir izmēģināti, tad parlaments tiek atlaists, lai tauta ievēlētu citu parlamentu, kurš uzsāktu savu darbu ar jaunu deleģējumu un mandātu.

Savukārt, ja pievēršamies diskusijas pirmajam jautājumam, – skatot 2011. gada 28. maija Latvijas Valsts prezidenta rīkojumu Nr. 2 par Saeimas atlaišanas ierosināšanu un Valsts prezidenta rakstu Centrālajai vēlēšanu komisijai Nr. 206, jāsecina, ka tas ir lakonisks. Pamatojumu, kāpēc Valsts prezidents šādu lēmumu pieņēmis, Satversme neprasa.

Tā kā konstitucionālām institūcijām, tātad arī Valsts prezidentam, nav savu interešu3 un viņš vispār varēja nepamatot savu lēmumu, skaidrojums tomēr tiek dots. Valsts prezidents, publiski paziņojot par savu lēmumu, ir centies tautai skaidrot, kāpēc viņš Saeimu rosina atlaist. Prezidenta paziņojumā var saskatīt pārmetumu parlamentam par varas dalīšanas principa neievērošanu, jo parlaments sistemātiski ignorē tiesu varu. Vēl ir politiski paziņojumi par gala darīšanu šauras personu grupas patvaļai, lai tautas nauda nenogultu ofšoru firmu kontos u.c.4

No procesuālā viedokļa viss izskatās nevainojami, jo jāatzīst: ja Satversmē nav nekādu priekšnoteikumu, tad nav iespējama arī to neievērošana no Valsts prezidenta puses. Patiešām Satversmē nav noteikti arī termiņa ierobežojumi, kā tas ir Satversmes 14. pantā. Atskatoties tuvākā pagātnē, varam konstatēt, ka ir bijis neveiksmīgs mēģinājums Satversmes 14. pantā noteikto ierobežojumu (liegt rosināt atlaist Saeimu pusgadu pirms Valsts prezidenta pilnvaru beigām) paredzēt arī Satversmes 48. pantā. Manuprāt, būtu tikai loģiski šādu termiņu attiecināt, ne tikai tautai rosinot nobalsošanu par Saeimas atlaišanu, bet arī to rosinot Valsts prezidentam. Tas būtu pamatoti un novērstu pārmetumus par iespējamu impulsīvu rīcību, kā tas ir pašreiz, kad vien dažas dienas pirms sava termiņa beigām Valsts prezidents ir rosinājis atlaist parlamentu.

Juridiskas pretrunas Valsts prezidenta rīcībā nevar konstatēt. Morālas dabas pārdomas, protams, nāk prātā, jo Valsts prezidents savu pārvēlēšanu uz otro termiņu ir uzticējis parlamentam, kuru uzskata par necienīgu turpināt darbu.

Palūkojoties pagātnē, varam secināt, ka sākotnēji Satversmes regulējumā Valsts prezidentam tika paredzētas tiesības Saeimu atlaist, nevis tikai rosināt atlaist.5 Tiesa, jāpiebilst, ka šādas tiesības bija paredzētas tautas vēlētam prezidentam un Saeimas pilnvaras patiesi bija ierobežotas, un šai krīzes situācijā Valsts prezidents varēja dominēt. Diemžēl pēdējā, trešajā, lasījumā Satversmes sapulcē atteicās no tautas vēlēta prezidenta un normas tika pagrozītas pašreizējā veidolā. Latvijas valsts galva tika padarīts par parlamenta ķīlnieku, kura iespējas ietekmēt likumdevējvaru atzīstamas par ļoti ierobežotām. Šādas pārmaiņas notikušas pēdējā brīdī, un ir skaidrs, ka Satversmes tēviem tas bija politisks kompromiss, nevis izsvērti veidots mehānisms. No tā secināms, ka, ņemot vērā Satversmes regulējuma nepilnības, kas atklājas esošajā momentā, ir jādomā, kā to uzlabot. Valdis Zatlers konkrētajā situācijā ir uzskatāms par Valsts prezidentu, kas maksimāli ir saasinājis diskusiju par Valsts prezidenta lomu un pilnvarām.

 

M. Paparinskis. Valsts prezidenta tiesība ierosināt Saeimas atlaišanu tekstuāli skopā formā ir ietverta Satversmes 48. panta pirmajā teikumā: "Valsts Prezidentam ir tiesība ierosināt Saeimas atlaišanu." Šis regulējums neprasa īpašu formalitāšu ievērošanu. Pirmsšķietami Saeimas atlaišanu ierosinājusī persona ir "Valsts Prezidents" Satversmes izpratnē, paziņojums sabiedriskajā televīzijā izpilda prasību "ierosināt" un paziņojuma saturs, kopskatā ar tiešo atsauci uz Satversmes 48. pantu, ir vērsts uz "Saeimas atlaišanu". Satversmes 48. pants plašāk neregulē "tiesība[s]" izmantošanas kārtību un iemeslus, un, ņemot vērā ierosinājuma ekskluzīvi iniciējošo lomu tiesību normas piemērošanā, ir pārliecinošāk uzskatīt, ka pastāv pilnīga rīcības brīvība šīs tiesības izmantošanā. Pirmsšķietami visas Satversmes prasības ir izpildītas.

Tajā pašā laikā varētu iedomāties divus argumentus, kādēļ Saeimas atlaišanas ierosinājums varētu neatbilst Satversmei: pirmkārt, tiesības izmantošanas iemesla dēļ; otrkārt, tiesības izmantošanas brīža dēļ.

Par pirmo argumentu – šķiet būtiski, ka Satversmes 48. pantā ietvertā tiesība neparedz nosakošus kritērijus tās izmantošanai. Daļa no Valsts prezidenta tiesībām ir šādi nosacītas: "tiesība spert nepieciešamos militārās aizsardzības soļus" Satversmes 44. pantā; "tiesība apžēlot noziedzniekus [Šo tiesību izmantošanas apjomu un kārtību nosaka likums]" Satversmes 45. pantā. Citas Valsts prezidenta tiesības ir izteiktas līdzīgi nenosacītā formā: "tiesība sasaukt un vadīt ārkārtējas Ministru kabineta sēdes" Satversmes 46. pantā, "likuma ierosināšanas tiesība" Satversmes 47. pantā un, no pretējās perspektīvas, – tiesība aicināt personu sastādīt Ministru kabinetu Satversmes 56. pantā. No sistēmiskās interpretācijas viedokļa, Saeimas atlaišanas ierosināšanas tiesība šķiet līdzīga likuma ierosināšanas un Ministru kabineta sastādītāja aicināšanas tiesībām: tā tikai iniciē procesu (vienalga kādu – labu, sliktu, gudru vai muļķīgu – motīvu vadībā), kura rezultāts tiek pieņemts politiska lēmuma formā.

VĒL PAR ŠO TĒMU
komentāri (19)
19 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
nesapraša
10. Jūnijs 2011 / 10:13
0
ATBILDĒT
Es gan drīzāk sliecos piekrist advokātam Tihonovam. Tiesību normas ir jātulko arī sistēmiski, pēc to jēgas. Bet arī neskatoties uz šo likumā noteikto kārtību,kurai formāli it kā atbilst prezidenta rīcība - vai var uzskatīt, ka arī pēc būtības viss ir vislabākajā kārtībā? Man gan šķiet,ka nē. Nu nav arī jēdzīgi atlaist Saeimu, kura nostrādājusi tikai pusgadu? Tas patiesi ir absurds precedents.

Arī Saeimas atlaišanas ierosināšanas iemesli konkrētajā gadījumā ir vairāk nekā apšaubāmi. Šķiet, ka tā tomēr ir apzināta spēle uz pūli, sapotot, ka tas ies cauri. Nu nedrīkst rosināt atlaist Saeimu tikai tāpēc, ka tā nav nobalsojusi kādā, pie tam būtībā pavisam nenozīmīgā jautājumā (kratīšana pie viena deputāta, nu jā, un dažu amatpersonu neapstiprināšanā amatos), tā kā grib daži citi. Kur mēs nonāksim, ja šādu iemslu dēļ tiks rosinātas Saeimu atlaišanas? Beigu beigās tā ir Saeimas prerogatīva- tai nav obligāti jālemj kādā jautājumā pozitīvi.

Manuprāt, īpaši nozīmīgi prezidenta rīkojuma izvērtēšanas sakarā ir šādi apstākļi : 1) prezidenta rīkojums tika paziņots tikai dažas dienas pirms prezidenta pārvēlēšanas, 2) acīmrezami iztrūka loģisks nākamais prezidenta solis, kas bija jāsper vienlaikus ar šī rīkojuma paziņošanu - savas kandidatūras atsaukšana prezidnta amatam uz nākamu termiņu. Nu nav ne loģiski ne arī ētiski griezties pie parlamenta, kuram tu esi izteicis neuzticību, ar lūgumu aptiprināt prezidenta amatā.

Bet svarīgākais tomēr visā šajā epopejā ir tas, ka šis gadījums acīmredzami disionē ar citu jautājumu pēc būtības - kur prezidents bija ar savām autoritatīvajām iniciatīvām iepriekš šos 4 gadus, t.sk. kad tika lemti tiešām visai tautai būtiski jautājumi, piem. Parex jautājums, pensijas, algas, nodokļi?

:)
9. Jūnijs 2011 / 14:15
0
ATBILDĒT
Tu tiešām domā, ka VP kanceleja un V.Z. būtu pieņēmis šādu lēmumu bez Kusiņa "akcepta"? Naivais Tu :).
Voldemārs
9. Jūnijs 2011 / 13:48
0
ATBILDĒT
Žēl, ka netika paprasīts Kusiņam vai Plepam par to, vai Prezidents drīkstēja izvairīties no 50.pantā paredzētās atlaišanas iespējas.
Kritiķis
8. Jūnijs 2011 / 15:50
0
ATBILDĒT
Latvijas Republikas Satversmes 48.panta piemērošana parāda, ka diemžēl arī Satversme ir tapusi milzīgu kompromisu rezultātā Satversmes sapulcē. Tas nozīmē, ka Satversme nebūt nav tik ideāla, kā to, piemēram, cildina konstitucionālo tiesību eksperts J.Pleps. Tāpēc pamatoti daudzi var uzskatīt, ka “Satversme neiet”. Kā liecina Satversmes sapulces stenogrammas, valsts prezidenta tiesības rosināt Saeimas atlaišanu, Saeimas vēlēts valsts prezidents, kura pilnvaru termiņš ir tāds pats kā Saeimai (trīs gadi), ir parādījušies pēdējā brīdi, aizvietojot tautas vēlēta valsts prezidenta institūtu, tostarp valsts prezidenta tiesības atlaist Saeimu. Jau tad Satversmes sapulce lielā steigā mēģināja šo valsts prezidenta institūta modeli saskaņot ar citiem Satversmes pantiem, kas bija rakstīti tautas vēlētam valsts prezidentam. Arī nesen izdarītie grozījumi Satversmes 14. un 49.pantā ir izrādījušies klupšanas akmens. Saprātīgi un atbilstoši Satversmes garam būtu bijis, ja kārtējās vēlēšanās ievēlētā Saeima ievēl valsts prezidentu savā pirmajā sēdē, saskaņojot tādā veidā (bez laika nobīdes) valsts prezidenta pilnvaru laiku ar savu pilnvaru laiku. Esošajā situācijā Saeimai, kas nav atlaista, principā nebija tiesību vēlēt jaunu valsts prezidentu vismaz līdz tautas nobalsošanas rezultātu paziņošanai, kad formāli tiks izteikts atbalsts vai nu Saeimai, vai nu valsts prezidentam, kurš ir rosinājis Saeimas atlaišanu, nevis jaunievēlētajam valsts prezidentam. Saeimai ir jānes pilna atbildība, ka valsts prezidenta pilnvaru laiks un Saeimas pilnvaru laiks ir savstarpēji nobīdīti.
Lasītājs
8. Jūnijs 2011 / 15:35
0
ATBILDĒT
Diez vai tā saucamie Satversmes tēvi domās pieļāva situāciju, ka Valsts prezidents varētu rosināt tās Saeimas atlaišanu,kura viņu nav ievēlējusi amatā. Principā Satversmes sapulces pieņemtā mūsu valsts Satversme paredzēja, ka pēc notikušajām kārtējām Saeimas vēlēšanām jaunievēlētās Saeimas pienākums ir nekavējoties ievēlēt jaunu Valsts prezidentu. Pašlaik Saeimai, par kuras atlaišanu notiks referendums, varētu sacīt, ir augstāka demokrātiskā leģitimācija, kā Valsts prezidentam, kas šo Saeimu rosinājis atlaist. Konkrētajā gadījumā Valsts prezidentu ievēlēja cita Saeima, kuru Latvijas tauta (pilsoņu kopums) ir jau pārvēlējusi. Manuprāt, šis aspekts arī izpelna ievērību, interpretējot Satversmes 48.pantu.

Hipotēze
8. Jūnijs 2011 / 12:02
0
ATBILDĒT
Es balsoju par to, ka Voldemārs ir kāds no LJB "plaša profila juridisko jautājumu speciālistiem".

Ir citas versijas?
Hm
8. Jūnijs 2011 / 11:17
0
ATBILDĒT
Es savukārt domāju, ka Voldemāra izteikumi stipri atgādina personāžu J.R.
eksperts
8. Jūnijs 2011 / 10:40
0
ATBILDĒT
Čau Reini Bērziņ!
homo
8. Jūnijs 2011 / 09:32
0
ATBILDĒT
cik pārlieconoši noskaidrojām citu personu rīcības motīvus!

laikam pašam tie labi pazīstami?
Draugs
8. Jūnijs 2011 / 09:29
0
ATBILDĒT
Delfos viens labi pateicis: \"Vislabāk man patīk tas, ka kaut kādiem anonīmiem interneta komentētājiem ir pretējs viedoklis, nekā vadošajiem konstitucionālo tiesību speciālistiem\".

Voldemār, uzraksti rakstu, iesūti Jurista Vārdam, ar argumentiem un juridiskiem slēdzieniem, nevis plikiem apvainojumiem, ka visi ir politikāņi un neko nejēdz. Ja tur būs kādas satura pazīmes, gan jau redakcija nodrukās. Palasīsim, iekomentēsim. Protams, komentāros jau drošāk izvērsties. Nevajag ne atsauces likt, ne veidot argumentācijas ķēdes.
labs
8. Jūnijs 2011 / 09:18
0
ATBILDĒT
Tā vien liekas, ka juristu misija ir meklēt problēmas:)

Voldemārs var neuztraukties - ja tauta uzskatīs, ka Saeimai ir jāturpina strādāt, tad referendumā tā arī nobalsos. Ja nē, tad Voldemāra bažas arī ir liekas, jo tas taču ir skaisti, ka tautai beidzot ir iedota iespēja referendumā atlaist Saeimu, vai ne?!:)
Voldemārs
7. Jūnijs 2011 / 23:55
0
ATBILDĒT
Apstākļos, kad Prezidents ir rupji pārkāpis Satversmi, viss šeit lasāmais ir juristu necienīga tukša muldēšana.



Tam, ka Prezidents nomirst laikā starp ierosinājumu un nobalsošanu, nav nekādas nozīmes. Svarīgi vai ierosinājuma brīdī Prezidents ir rīkojies ievērojot Satversmes 50.pantu, un riskējis ar amatu.



Svarīgi ir cīņā par tiesiskumu ievērot Satversmi. Tajā skaitā 50.pantu. Ar prettiesiskiem līdzekļiem cīnīties par tiesiskumu ir bīstami konstitucionālajai kārtībai.



Formāla pieeja Satversmei ir nepieciešama. It īpaši gadījumos, kad norma ir nepārprotama, kā 50.pants. Svarīgu un nepārprotamu pantu neievērošanu nevar attaisnot ar "formālas pieejas" nosodījumu.



Jāpiebilst, ka vairāki no "ekspertiem" te bija ar politisku-partejisku piesaisti. Žēl, ka baidoties par saviem amatiem un vietu satrakotajā "pretoligarhu un tiesiskuma cīnītāju" pūlī, intervētie juristi ir ļāvuši netraucēti samīdīt kājām mūsu valsts Satversmi.
Čaiņiks
7. Jūnijs 2011 / 16:24
0
ATBILDĒT
Papildinot Mārtiņa teikto - šāda izteikti formāla Satversmes tulkošana patreiz ir raksturīga Tautpartijiešiem, kuri labi apzinās, ka nākamajās Saeimas vēlēšanās viņiem ir lielas izredzes palikt"aiz borta". Un Reinis Bērziņš spriežot pēc raksta ir izteikts šāda veida TP-ists.



No paša Reiņa Bērziņa puses ētiski būtu bijis norādīt vismaz to, ka patreiz viņš ir PLL frakcijas konsultants.
Mārtiņš
7. Jūnijs 2011 / 16:08
0
ATBILDĒT
Diezin vai politiskās atbildības vienīgais izpausmes veids ir prezidenta amata zaudēšana, ja tauta nobalsošanā noraida ierosinājumu par Saeimas atlaišanu. Tā šķiet pārāk šaura jēdziena "politiskā atbildība" iztulkošana. Prezidents taču pēc amata zaudēšanas neizkūp gaisā - viņa prezidentūras laikā pieņemtie lēmumi seko viņam it visur, pat vēstures grāmatās.



Lai arī Satversme pēc formas ir samērā lakoniska, tomēr tā vienlaikus ierobežo pārlieku formālu pieeju vienai vai otrai normai. Pēdējā nereti ir izdevīga cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar tiesiskuma un taisnīguma izjūtu.
Nemires
7. Jūnijs 2011 / 14:48
0
ATBILDĒT
Kas Tev svarīgāks - politiskā atbildība, vai demokrātijas un tautas aktīvāka iesaistīšana valsts procesos?
Krišjānis
7. Jūnijs 2011 / 14:01
0
ATBILDĒT
Satversmes 50.pants skaidrs. Prezidentam jābūt un jāriskē.

Voldemār, kas notiek, ja prezidents nomirst pēc Saeimas atlaišanas ierosinājuma līdz referendumam?

Tad ko - mēs viņu nelaižam uz labākiem medību laukiem, kamēr nav noriskējis ar amatu?
Kika
7. Jūnijs 2011 / 14:00
0
ATBILDĒT
ja neesi atradis atbildi uz Tevi mokošo jautājumu, tas nenozīmē, ka citus interesējošie jautājumi ir muļķīgi un lieki. Atver acis un skaties plašāk!
Pīters
7. Jūnijs 2011 / 13:55
0
ATBILDĒT
Kolēģis Bērziņš jau blakus rakstā argumentē, ka Zatlers nevarēja laist Saeimu mājās

Ja ir ko teikt ar juridiskiem argumentiem, raksti komentāru
Voldemārs
7. Jūnijs 2011 / 13:44
0
ATBILDĒT
Muļķigs un lieks darbs te ir padarīts.



Neviens te nav atbildējis uz jautājumu, vai Prezidentam bija tiesības apiet (pārkāpt!) Satversmes 50.pantu, kas pieprasa Prezidentam riskēt ar savu amatu gadījumā, ja tiek rosināta Saeimas atlaišana.



Sagatavotās analīzes vērtība - nulle vai pat drīzāk negatīva.
visi numura raksti
Inese Lībiņa-Egnere
Diskusija
Saeimas atlaišanas procesa juridiskā analīze
6 komentāri
Reinis Bērziņš
Diskusija
Rīkojuma Nr. 2 iespējamā neatbilstība Satversmei
Valsts prezidenta Valda Zatlera 2011. gada 28. maijā pieņemtā rīkojuma Nr. 2 (turpmāk – Rīkojums Nr. 2) atbilstība Satversmei ir diskutabla. No vienas puses, Satversmes spēkā esošā redakcija neparedz formālus ierobežojumus Valsts ...
7 komentāri
Andris Ušpelis
Nedēļas jurists
Andris Ušpelis
Aivars Endziņš
Diskusija
Tautai nevar liegt tiesības paust viedokli referendumā
Līdz ar nākamā Valsts prezidenta Andra Bērziņa ievēlēšanu publiskajā telpā izskanējušas arī viedokļu versijas par Valda Zatlera izdotā rīkojuma Nr. 2 iespējamu atcelšanu.Šai sakarā, kā piektdien tīmeklī vēstīja žurnāls ...
Ludvigs Švarcs
Notikums
Valsts prezidents ierosina Saeimas atlaišanu
Aizvadītā nedēļa bijusi karsta ne tikai sinoptiķu prognozēs un termometra stabiņa rādījumos. Arī politiskajās un juridiskajās diskusijās valdīja īsts tropu karstums. Politisko aktualitāšu vienas nedēļas ietvaros bijis tik daudz, ...
4 komentāri
AUTORU KATALOGS