Lai arī šai diskusijas daļā esmu tikai moderators, vēlētos teikt ievadvārdus.
Tātad, atklājot šo konferences daļu, atcerējos desmit gadus senus notikumus, kad šajā pašā laikā un šādā pašā konferencē piedalījos kā klausītājs diskusijā par prezidenta pilnvarām, par dažām sarežģītām juridiskām situācijām, ko Satversme paredz vai neparedz prezidenta institūcijas darbībā. Tāpēc vispirms ieskicēšu dažas juridiskās problēmas un izaicinājumus.
Šodien Valsts prezidents Andris Bērziņš sacīja, ka pilnvaru apjoms prezidentam ir pietiekams. Arī es pievienojos šai tēzei, atzīstot ka būtisku pilnvaru palielināšanu pārnešana, piemēram, no parlamenta uz prezidentu, drīzāk radītu negatīvas sekas. Tā, piemēram, ja tiesnešu iecelšanu pārceltu no parlamenta uz prezidentu.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt žurnāla abonentam.
Esošos abonentus lūdzam autorizēties:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties lasītāju pulkam.
Iegūsi tūlītēju piekļuvi digitālajam saturam!
Piedāvājam trīs abonementu veidus. Vienam lietotājam piemērotākais ir "Mazais" (3, 6 un 12 mēnešiem).
Abonentu ieguvumi:
- Pieeja jaunākajam izdevumam
- Neierobežota pieeja arhīvam – 24 h/7 d.
- Vairāk nekā 18 000 rakstu un 2000 autoru
- Visi tematiskie numuri un ikgadējie grāmatžurnāli
- Personalizētās iespējas – piezīmes, citāti, mapes